لفاف چاپی چند لایه

بعد از مشاوره تیم تخصصی خزر پلاستیک در خصوص نیازها و استانداردهای لفاف بسته بندی از نظر نوع لایه های به کار رفته در لفاف چاپی، ضخامت و نوع چاپ به منظور ارتقا کیفیت، مدیریت هزینه و کاهش ضایعات در خط بسته بندی ، ایده آل ترین حالت جهت لفاف بسته بندی محصول به شما ارائه داده می شود. 

لفافهای چند لایه انعطاف پذیر را در صنعت بسته بندی می توان با توجه به آنالیز فیلمهای به کار رفته در پروسه تولید از جمله رنگ و ضخامت هر لایه ، همچنین خصوصیات تخصصی هر لایه همچون مقاومت و دوام بالاتر ، نفوذپذیری بسیار پایین در برابر نور، رطوبت و هوا و نیاز بسته بندی محصولاتی که در صنایع مختلف از لفافهای چند لایه انعطاف پذیر استفاده می نمایند تقسیم نمود .

آنالیز لایه های لفاف سه لایه چاپی بدین صورت است که فیلم پلی اتلین PE فود گرید و یا فیلمCPP به عنوان لایه داخلی در داخل مجاور محصول قرار گرفته که در دوخت پذیری لفاف نیز نقش به سزائی دارد و فیلم میانی فویل آلومینیوم ، پلی استر متالایز یا متالایز می باشد. لایه بیرونی نیز فیلمهایی از جنس پلی استر شفاف یا مات ۱۲ میکرون ، BOPP شفاف یا مات با ضخامت 20 میکرون الی 30 میکرون است که چاپ از داخل بر روی آن صورت می گیرد و سه لایه با هم لمینیت می شود. این لفاف نیز با تغییر ضخامت پلی اتلین از 4۰ الی ۲۰۰ میکرون برای ساخت پاکت های ساشه ، پاکت بغل گاست با زیپ کیپ ، پاکت سه طرف گاست با زیپ کیپ و پاکت سه طرف دوخت در مصارف متنوع استفاده می گردد. این لفاف شفاف نبوده و قابلیت ایجاد پنجره روی آن وجود ندارد و معمولا برای محصولاتی انتخاب می شود که مواجه با نور برای آن ها تا حدودی مضر است.

به دلیل پوشش نقره ای فیلم لایه میانی که پشت لایه چاپی قرار می گیرد. درخشندگی و زیبایی چاپ چند برابر می گردد. این جنس معمولا برای بسته بندی محصولاتی که نیاز به لفاف چاپی ویژه برای حفظ ویژگیهای همچون بو ، طعم ، رنگ آن محصولات را دارند تولید می گردد از جمله این محصولات می توان به چای و قهوه، آجیل و خشکبار صادراتی، اسنک ها، تافی ها و شکلات ها همچنین در صنایع رنگساژ و دکلره آرایشی و بهداشتی، عطر و اسانسها ، کود و سموم شیمیایی، مکمل های دارویی و غذایی، تنباکو ها، شیر خشک ها و خمیر مایه ها و… استفاده می گردد.